Tuesday, February 15, 2011

Chronicle 301 Salji Pertama



Harga: RM 20.00 / RM 23.00
ISBN-13: 978-967-5783-15-9 
Tarikh Terbit: 24 Jan 2011
Jumlah Muka Surat : 512
Kategori: Novel Chiclit



Semester baru kembali lagi. Jijah menyambung pelajaran ke Universiti of Manchester yang terletak di Manchester, United Kingdom. Pemergiannya hanya dikhabarkan kepada Nisa kerana hanya Nisa yang lebih tenang antara semua rakan sebilik yang lain. Di sana, Jijah menghadapi masalah bagi menyesuaikan dirinya dengan cuaca di negara empat musim itu serta rakan-rakan yang hanya datang apabila senang sahaja. Jijah juga dicemburui oleh seorang pelajar lain kerana kelebihannya.
Nisa terkejut dengan pemergian Jijah ke Manchester. Dia tidak menyangka semester lepas adalah semester akhir Nisa, Awa dan Iman bersama-sama Jijah. Nisa berkenalan dengan Suhaila yang ditemui di surau. Saban hari mereka semakin rapat. Pelbagai aktiviti yang dilakukan oleh mereka.
Awa kembali semula ke Kolej UNITI dengan perasaan yang sangat teruja. Teruja mahu bertemu dengan Jijah, Iman dan Nisa. Pasti banyak cerita menarik bagi dikongsi bersama. Walau bagaimanapun, perasaan teruja itu bertukar menjadi rasa sedih apabila mendapat tahu Jijah tidak lagi menuntut di Kolej UNITI.
Iman pula menghadapi masalah kewangan. Dia menjadi penghuni hantu, menumpang di rumah sewa seorang kenalannya dan kadang kala terpaksa menumpang di bilik lamanya, Bilik 301. Iman bekerja keras bagi menampung hidupnya di Kolej UNITI kerana tidak mahu menyusahkan ayahnya. Pelbagai kisah menarik semasa Iman bekerja berlaku.
Belian online klik sini atau boleh didapati di kedai2 buku berhampiran....

No comments:

Post a Comment