Monday, February 14, 2011

Hebatnya Al-Quran Jika Kamu Berfikir


PENULIS : Mohd Syamil Mohd Yusuff
ISBN : 9789675426087
PENERBIT : Must Read Sdn Bhd
HARGA : RM18.00

Al Quran merupakan sumber utama bagi dimensi keilmuan dan sains adalah dimensi yang mengukuhkan dalam membuktikan apa yang dicatatkan di dalam kitab suci ini. Tidaklah terdapat sedikit pun pencanggahan serta kecelaruan di dalam al-Quran kerana ianya adalah kata-kata Allah SWT dan bukannya hasil tulisan manusia biasa. Al-Quran adalah penawar kepada penyakit manusia yang buta kerana ianya bukanlah bermaksud mereka tidak mampu melihat dengan mata dan tidak mampu mendengar dengan telinga, tetapi mereka buta dan tuli dengan hati mereka. Penyakit buta inilah yang perlu di sembuhkan dengan petanda-petanda yang sudah diterangkan dalam Al-Quran.

Sains dipisahkan dengan roh, iaitu nilai spiritual yang tinggi. Bak kata pepatah 'Science is sign'. Sains adalah petanda! petanda apakah yang cuba dibawakan oelh sains kepada manusia hari ini? Bukankah sains itu sendiri tunduk kepada Sang Penciptanya? Bagaimana dengan kita?

Harapan penulis kepada para pembaca, selepas membaca isi kandung buku ini, maka teruskanlah usaha mencari dan mengenali Maha Pencipta (AL-Khalik) dengan lebih baik. Penulis hanya berkongsi pengalaman, melontarkan pandangan dan idea supaya pembaca dapat menyambutnya dan meneruskan penerokaan ilmu. Hanya kepada Allah SWT penulis berharap agar penulisan ini dapat memberi manfaat serta hidayah kepada penulis dan juga pembaca, InsyaAllah.

Belian online klik sini atau boleh didapati di kedai2 buku berhampiran....

No comments:

Post a Comment